Fast program 1.-10.trinn
Tildelte produksjoner (fast program)
1. – 2. trinn | |
– En scenekunst-forestilling er tildelt og kommer til skolen – En skolekonsert er tildelt og kommer til skolen – For de fleste er en supplerende produksjon tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
3. trinn | |
– Go’ bok, del 1 gjennomføres på skolen, i hovedsak om høsten. Del 2 gjennomføres på biblioteket om våren. – En skolekonsert er tildelt, og kommer til skolen – For de fleste er en supplerende produksjon tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
4. trinn | |
– besøk til Bymuseet – En skolekonsert er tildelt, og kommer til skolen – For de fleste er en supplerende produksjon tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
5. trinn | |
– Konsert i konserthuset med Oslo-Filharmonien – En skolekonsert er tildelt, og kommer til skolen – Halve trinnet får besøk i Rådhuset – For de fleste er en supplerende produksjon tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
6. trinn | |
– Møt! – omvisning og forestilling (hvis mulig) på en scenekunstinstitusjon – En skolekonsert er tildelt, og kommer til skolen | |
7. trinn | |
– Besøk til Munchmuseet – En skolekonsert er tildelt, og kommer til skolen – For de fleste er en supplerende produksjon tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
8. trinn | |
– Stumfilmkonsert, på Cinemateket – En konsert eller scenekunst-forestilling er tildelt, og kommer til skolen – Supplerende produksjon er tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole | |
9. trinn | |
– Forfatterbesøk om høsten, kommer til skolen – Oslo Pix ung, filmfestival om våren på kino – En konsert eller scenekunst-forestilling er tildelt, og kommer til skolen | |
10. trinn | |
– En konsert eller scenekunst-forestilling er tildelt, og kommer til skolen – Supplerende produksjon er tildelt. Kulturuttrykk og type produksjon vil variere fra skole til skole |
DKS i skolens oppdrag
- Alle produksjonene kan knyttes opp mot LK20. Les mer på Udir sine sider her
- Kulturmøtene er viktig i seg selv, og står på timeplanen i et dannelsesperspektiv, forankret i opplæringslovens verdigrunnlag
- Kulturmøtene kan være en ressurs i realiseringen av skolens mål, både i og på tvers av fag