Gato

Historier om å (ikke) komme hjem. Gjennom dokumentarfilm, foredrag, paneldialog og dans blir vi kjent med Gato og vilkåra hans som dansar i Guatemala.

arrow_back Produksjoner

Gjennom dokumentarfilm, foredrag, paneldialog og dans blir vi kjent med Gato og vilkåra hans som dansar i Guatemala. Kontrasten mellom å vinne Heddaprisen og Kritikerprisen i Norge, og påfølgande dødstruslar i heimlandet kunne ikkje vore større. M13 - ofte omtalt som ein av verdas farlegaste gjengar - truar Gato på livet fordi han er dansar. Gjennom hiphopkulturen har han bana seg veg ut av favelaen og ut av gjengmiljøa. Men grunna dansen blir han også sett på som ein trussel for rekruttering av barn som "framtidige soldatar".

For oss i Norge er ytringsfriheit og det å utøve ei kunstform ein brenn for sjølvsagt. For Gato er det ikkje slik. Produksjonen var nominert til gullsekken for beste DKS-produksjon i 2020.


Varighet

2 timer og 30 minutter (150)

Behov for bærehjelp eller annen lokal hjelp

Vi kan sende dokumentaren på forhånd til skole. Slik at de selv kan starte filmen/dokumentaren på projektoren de har på skolen sin. Om de ikke har prosjekter tilgjengelig kan vi ta det med selv.

Sted

Se kalender

Maks publikumsantall

100

Oppriggingstid

20 minutter

Nedriggingstid

20 minutter

Arena/rom

Gymsal, Auditorium, Aula eller lignende

Antall utøvere

3

Trenger scene

Nei

Trenger blending

Ja

Trenger el-uttak

Nei

Ønsker til lokal arena

Produksjonen ynskjer å gje elevane kunnskap om ulike samfunnsstrukturar, kulturuttrykk og kunstformer, spesielt i relasjon til Breakdance og Hiphop-kulturen. Gato representerer flukt, fattigdom og frykt, men han representerer også kunst, håp og styrke. Historia hans treff ungdom og fortel mykje om korleis verda fungerer. Fattigdom, landegrenser, undertrykking, bistand, solidaritet, kunst og kultur. Dokumentarfilmen "Bboy For Life" viser litt av historia til Gato frå tida før han kom til Norge for første gang. Den gir eit godt bilde av ei gruppe inspirerande og resistente ungdommar som kjempar for, og håpar på betring av situasjonen i Guatemala. Den viser også kor farleg det kan bli for den enkelte om ein har valt breakdance som leveveg i et land styrt av autoritære gjengar.

«Bboy For Life» vil bli vist for elevane på storskjerm. Etter dokumentaren blir det foredrag, dans og poesi. Elevane bli tekne med på ei reise som inneheld alt frå kidnappingar, tap av nære vener, truslar, drap, flukt, eksil, oppdagingar om eige opphav, vennskap, tryggleik, politikk, korrupsjon, solidaritet og kjærleik mellom vener.

Kvifor vaks hiphop-kulturen fram? Korleis er denne kulturen med på å skape identitet for Gato og kva fellesskap oppstår gjennom det å være del av ein kultur/subkultur? Kvifor føler ein av verdas aller farlegaste gjengar seg trua av noko så tilsynelatande harmlaust som dans? Kva er det med kunst og ytringsfridom som er så truande? Gjennom å utforske desse emna vil vi illustrere at kunst er ein sterk kunnskapsformidlar i seg sjølv, og samtidig ei av dei sterkaste drivkreftene bak eit samfunn i endring.

Kopling til læreplanmål:

Produksjonen er eit godt innspel til det tverrfaglege temaet Demokrati og Medborgarskap. Han kan og knytast til læreplanmål i fag, til dømes:

DAN2014             Scenisk dans 3

  • reflektere over den sceniske dansens funksjon som kunstnerisk ytringsform
  • reflektere over egne og andres kunstneriske uttrykk

DAN2015             Dans i perspektiv 1

  • reflektere over dansens former, status og funksjoner i ulike samfunn og kulturer

DAN2017             Dans i perspektiv 2

  • utforske og gjøre rede for dansens funksjon i sammenheng med ytringsfrihet og demokrati

SAK1001              Samfunnskunnskap

  • utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
  • utforske korleis interesser og ideologisk ståstad påverkar våre argument og val av kjelder, og reflektere over korleis det gir seg utslag i forskjellige meiningar
  • gjere greie for sosialisering og drøfte korleis identiteten og sjølvkjensla til ungdom blir påverka gjennom sosialisering
  • reflektere over kva det inneber å vere medborgar, og samanlikne korleis politiske system er organiserte i forskjellige land og område
  • vurdere korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
  • gjere greie for grunnlaget for menneskerettane og utforske og gi døme på brot på menneskerettane nasjonalt eller globalt
  • vurdere årsaker til og tiltak som kan førebyggje rasisme, diskriminering og hatefulle ytringar, og drøfte grensene for ytringsfridommen
  • utforske ei utfordring eller ein konflikt på lokalt, nasjonalt eller globalt nivå og drøfte korleis utfordringa eller konflikten påverkar forskjellige grupper

SAM3053             Samfunnsgeografi

  • gjøre rede for demografiske forhold og bruke teorier og modeller for å drøftesammenhenger mellom befolkningspolitikk, ressurser og bærekraft på ulike geografiske nivåer
  • gjøre rede for årsaker og endringer i bosetting og flyttemønstre nasjonalt og internasjonalt og drøfte muligheter, utfordringer og konsekvenser av migrasjon
  • reflektere over hva sted og stedsidentitet er, og hvordan disse kan endre seg over tid

SAM3055             Politikk og menneskerettigheter

  • reflektere over hva det innebærer å være medborger, sammenligne ulike staters styreform og analysere demokratiets utvikling og utfordringer
  • utforske og analysere nasjonale og internasjonale saker eller konflikter i et statsvitenskapelig perspektiv
  • gjøre rede for maktforhold, konfliktdimensjoner og kanaler for politisk innflytelse i det norske politiske systemet og drøfte hvordan dette kommer til uttrykk i praktisk politikk
  • vurdere folkerettens rolle og betydning nasjonalt og internasjonalt
  • utforske institusjoner og aktører som overvåker og håndhever menneskerettighetene, og drøfteforholdet mellom statlig, mellomstatlig og overstatlig myndighetsutøvelse

Arrangert av

Vestland fylkeskommune

Produsert av

Utøvere

Piero Issa

Nicolai Lopez

Carlos Catun

Andre medvirkende

Carlos David Caturn Quintana og Nocolai López

Gruppenavn

Historias

Idé/opplegg

Om kunstner / utøver / gruppe

Kontaktperson i Den kulturelle skolesekken

Ansvarlig planlegger/turnéansvarlig

Arnhild Kannelønning, tlf: +47 48 20 25 34, e-post: arnhild.kannelonning@vlfk.no

Øyvind Lyslo, tlf: +47 90 11 34 33, e-post: oyvind.lyslo@vlfk.no

Produsent/fagansvarlig

Kontaktperson utøver

Piero Issa, tlf: +47 95 06 54 30, e-post: pieroissa@gmail.com